Help de kinderen van Ambon!

UPDATE 14 APRIL 2022

We hebben een hele mooie, lieve, uitgebreide en vooral dankbare email gekregen uit Indonesië. Van de bijdragen die jullie gedaan hebben zijn er heel, heel veel mensen geholpen en dit gaat nog steeds door. Hieronder de mail en beelden.

Good morning dear Oom Pierre and Ms Janiek, very sorry for the late sending of this email, because i got a problem of editing the size of videos and pictures (limited size to send by email).
Please accept my apologies by sending to many email to you both.
Because of the limited of the size i have to send separately, with the big hope that everything will be send right away.
I send the videos and pictures start from the condition when the tragedy start, preparation of all the donation we received till the time we distribute in Aboru.
Once again, thank you very much for the help that we recieve from you, May GOD always bless you and your family.
SHORT STORY OF THE TRAGEDY
On January 26th 2022, there was a conflict between villages on Haruku Island, Maluku.  This conflict resulted in a huge fire in the village name Kariuw which destroyed the houses, 2 churches and motor vehicles belonging to the residents of Kariuw. There are 211 families (in total) lost their homes and belongings.
Long story short, as the Kariuw people saw the condition during the day, All adults, children, and old people’s tried to save themselves from the attack that occurred by running into the forest and walking through to another village behind called Aboru with a walking distance is about 18 hours.
Thank to GOD, even though they lost all their belongings, they were able to arrive safely in Aboru village and were warm welcome by the people there.  People from Kariuw are accommodated in the church building and also in the houses of Aboru residents.
 On the basis of a sense of humanity for this situation, I took an initiative to collect aid (money and used clothes) that I started from my own family, then contacted some friends and colleagues to participate in providing assistance to the people who were victims of this conflict.
 With some deliberation, I decided to gather help with a primary focus on babies and children.  One of my reasons is because the needs of babies and children are special and extra, and also from the information I have received, that 95% of the aid that comes to Kariuw is a general needs.
Praise the Lord, many ways are opened for my good intentions.  I received help not only from family and friends in Indonesia, but also from family in the Netherlands as well as several friends and ex colleagues (in Qatar and Austria).
From the donations collected, my team and I bought various necessities for babies and children.
List of food and goods that we buy and distribute in a packages are :
 baby and child milk
 Baby and kids biscuits
 Baby talc powder
 Baby diapers
 Panties for babies and children
 Pacifiers for babies
 Feeding bottle
 Blanket
For trauma healing, we distribute small gifts for children, such as:
 Coloring pencil and drawing book
 balloon
 Plastic soccer ball
 paper doll
 Hair accessories for the girls
 Goodie bag containing snacks for children
 And at their request, we made a small package for teenagers and adults that contains:
 tooth brush
 Soap
 Toothpaste
 Panties
 Briefs
 Sanitary napkins
 Blanket
 Milk sachet
 Biscuits
Until now, my team and I are still receiving donations from some friends, and I am very grateful to all of them.
as We know very well there are so many children out there who need help to survive and achieve a good future, and I am happy that at least we could do something for children around us.
By believing te words ‘The little we give means a lot to those in need’, i do everything with all i can do just pure for helping people.
Collecting the donation and do the preparation (Packaging the things)

Onrust op de Molukken

27 januari 2022

Ik kreeg vanochtend een bericht van mijn nicht Merlin (Ain) Nanulaitta. Merlin woont in Ambon-Stad op het eiland Ambon.

Op het nabijgelegen eiland Haruku is er op dit moment een burgeroorlog aan de gang. Laat ik in het midden houden waar het over gaat: het heeft te maken met volwassen mensen die vechten om bepaalde landsgrenzen. Hoe idioot kun je zijn.

Deze twist is zo uit de hand gelopen dat er een ware veldslag is uitgebroken, met scherp wordt er op elkaar geschoten. Ik ga geen uitspraken doen over wie er nu gelijk heeft en wie niet. Wat ik veel erger vind is dat kinderen hiervan het slachtoffer zijn.

Hun huizen worden afgebrand en het gebied waar zij wonen, Kariauw, wordt met de grond gelijk gemaakt, vrouwen en kinderen slaan in paniek op de vlucht, de bossen in. Op alles wat oorspronkelijk uit dit gebied komt wordt geschoten en de TNI (Tentara Negri Indonesia) kijkt toe en grijpt of niet in of ruim te laat.

Na 20 uur zonder voedsel de bossen te zijn ingevlucht zijn zij nu redelijk veilig in het dorp Aboru.

Mijn nicht Merlin heeft voor de kinderen om hulp gevraagd en ik vind dat BSM niet achter mag blijven. Met BSM (3 tijdzones verderop) gaat het redelijk goed en zij kunnen en willen zeker wat missen op dit moment.

Ik vind het dan ook geen vreemde keuze om naar deze kinderen een bedrag van € 150,- te doneren. Het geld komt bij de kinderen aan in de vorm van schoolmateriaaltjes (hun school is afgebrand), voeding en kleding.

Aan mijn nicht Merlin zal ik een specificatie proberen te vragen waaraan die € 150,- wordt besteed. Ik hoop dat iedereen die dit leest er ook mee accoord gaat. We doen het voor de kinderen. Met deze actie proberen we, naast de 150€, nog zoveel mogelijk extra centjes bij elkaar te verzamelen voor deze kinderen.

Dank voor jullie begrip.

Pierre Pourchez